După ce au blocat portul românesc Sulina cu aproximativ 90 de nave, tot ucrainenii sunt supăraţi. Ei acuză partea română că nu face fata problemei şi că le ignoră propunerile. In prezent, exporturile ucrainene sunt partial conectate cu Dunarea si canalul maritim Sulina. Incepand cu 21 mai, in faţa canalului s-a format o aglomeraţie de aproximativ 90 de nave de marfă. Canalul este operat de partea română, care nu s-a mai confruntat niciodată cu un asemenea aflux de nave. Site-ul “Ukrainian Shipping Magazine” publică opinia unui expert ucrainean, Andrdei Sokolov, care acuză autorităţile din România că pun în pericol exporturile pe cale maritimă ale Ucrainei. „In ultimele patru săptămâni, situaţia a mers din rău în mai rău. Partea ucraineană ar dori să se ocupe de modul în care să fie deservite navele de transport ucrainene, chiar dacă asta ar însemna, într-un fel, preluarea conducerii portuare. Cum era de aşteptat, partea română a refuzat ajutorul experţilor ucraineni, dând prioritate navelor de transport româneşti, conform programărilor. „In prezent, aceasta problemă este rezolvată exclusiv de administraţia canalului, în spatele uşilor închise. Ei au incărcături prioritare, există incărcături romanesti, care sunt considerate în afara rândului. Există un deficit de piloţi care să navigheze nava pe toată lungimea canalului până în Ucraina”, a mai adaugat Sokolov. Navele sunt acum la ancoră şi asteaptă trecerea prin canal de 10 zile sau mai mult. Exportatorii ucraineni plătesc pentru fiecare zi de inactivitate, suma de suprasolicitare a navelor ajungând la aproximativ 500.000 de dolari pe zi.