Inflația a atins în Germania cel mai înalt nivel din ultimii 40 de ani, se arată într-o analiză publicată de „ziarulromanesc.de”. Războiul din Ucraina şi sancțiunile impuse Rusiei au avut un impact asupra lanțurilor de aprovizionare din Germania, ducând la creșteri ale prețurilor și (în unele cazuri) la lipsă de alimente și băuturi populare. Pe măsură ce conflictul continuă, prețul anumitor bunuri pare să crească şi mai mult, iar alte produse ajung să fie tot mai greu de găsit. Berea, băutura preferată a națiunii germane, pare să devină mai scumpă. Aproape toate materiile prime necesare industriei berii sunt afectate de creșterile de preț și de lipsurile cauzate de războiul din Ucraina. Potrivit Focus Online, grâul, orzul, sticla, etichetele și metalul pentru capace sunt insuficiente. Directorul executiv al Asociației Berarilor din Germania, Holger Eichele, a declarat că producătorii de bere sunt nevoiţi să majoreze prețurile, în ceea ce el a numit o situație „dramatică”. Este puțin probabil ca această criza să ducă la penurie, deoarece există peste 1.500 de berării în Germania. Uleiul de floarea soarelui, deosebit de popular în Germania (conform estimărilor Companiei de Informare a Pieței Agricole (AMI), reprezintă aproximativ una din trei sticle de ulei de gătit vândute în țară) aproape că nu se mai găsește. Înainte de invadarea Ucrainei de către Rusia, Germania primea o mare parte din uleiul său de floarea-soarelui din cele două țări. Dar, de la izbucnirea războiului, oferta s-a oprit, iar prețul pe piața mondială s-a dublat. Acest lucru a făcut ca unii cumpărători să recurgă la cumpărături de panică, iar supermarketurile au fost nevoite să raționeze sticlele cu ulei de foarea soarelui. În unele restaurante au fost scoşi cartofii prăjiți din meniuri, în timp ce alții trec la uleiuri alternative. Cu toate acestea, întrucât Rusia a impus acum o interdicție a exportului semințelor de floarea soarelui și a rapiței până la sfârșitul lunii august, se așteaptă, de asemenea, ca şi prețul altor uleiuri să crească în viitorul apropiat. Potrivit indicelui prețurilor de consum al Oficiului Federal de Statistică, costul pâinii a fost deja cu peste cinci procente mai mare în februarie anul acesta decât în februarie 2021 și deja în martie, prețurile au crescut și mai mult. Motivul principal al creșterii este creșterea bruscă a costurilor cu energia dar şi salariile minime mai mari pe care le primesc acum vânzătorii. Potrivit economiștilor, prețul grâului reprezintă mai puțin de zece la sută din costul unei chifle. Pastele au cunoscut de asemenea o creştere bruscă a prețurilor. Potrivit Asociației Industriei Cereale, Morăritului și Amidonului (VGMS), războiul din Ucraina are un impact masiv asupra producătorilor de paste făinoase din Germania, care vor transfera la rândul lor costurile majorate către consumatori. Prețurile ridicate ale energiei electrice, precum și creșterea costurilor cu combustibilul pentru furaje și transportul animalelor au afectat puternic industria germană a cărnii în ultimele două luni. La începutul lunii martie, cel mai mare producător de carne din Germania, Tönnies, a anunțat că dorește să poată anula contractele dacă este necesar, în timp ce concurentul lor, Vion, a cerut o suprataxă de criză de 5,2 cenți per kilogram de carne. Chiar la timp pentru Paște, mulți comercianți cu amănuntul din toată Germania cresc prețul ouălor. Acest lucru se datorează parțial faptului că furajele pentru pui conțin adesea porumb sau grâu din Ucraina, care acum este mai puțin disponibil, și parțial din cauza creșterii costurilor de operare. În afară de energie, prețurile îngrășămintelor în agricultură au crescut enorm în ultima perioadă. Interdicția din Germania privind uciderea puilor masculi, care este în vigoare din ianuarie, joacă și ea un rol. Deoarece acum trebuie să fie crescuți și puii masculi, chiar dacă nu depun ouă. Din februarie, ouăle sunt cu aproape douăzeci la sută mai scumpe decât erau acum un an. Costul lactatelor, cum ar fi laptele, untul și brânza, a crescut de ceva vreme și este probabil să mai crească. Directorul executiv al Asociației Industriei Lactatelor, Eckhard Heuser, a spus că „prețurile cresc într-o măsură pe care nu am mai experimentat-o încă”. El a spus că se așteaptă ca prețurile pentru laptele UHT să urce peste un euro în lunile următoare. Potrivit Agricultural Market Information Company, cel mai ieftin pachet de 250 de grame de unt de marcă costă în prezent 2,09 euro – cu 44% mai mult decât cu un an înainte. Muștarul, condimentul popular în Germania, ar putea deveni în curând semnificativ mai scump. Potrivit asociației alimentare Kulinaria, Ucraina este unul dintre cei mai importanți furnizori de semințe de muștar. Dacă aprovizionarea nu ajunge din cauza războiului, producătorii de muștar s-ar putea confrunta cu dificultăți în a doua jumătate a anului. Ceea ce ar putea duce atât la lipsuri, cât și la creșterea prețurilor.