O acțiune atribuită SBU (serviciul secret ucrainean) a dus la distrugerea podului care face legătura între Rusia și Crimeea. O explozie puternică a aruncat în apă un segment dintr-o bandă rutieră a podului, și a reușit să deterioreze și o porțiune din calea ferată de deasupra după ce mai multe cisterne cu combustibil au fost cuprinse de flăcări și au sărit în aer. Camerele de supraveghere de pe pod au surprins momentul în care un camion a explodat pe banda rutieră, chiar sub un tren care transporta combustibil pe calea ferată de deasupra. „Pe partea rutieră a podului din Crimeea, din partea Peninsulei Taman, la ora 6:07, un camion a fost aruncat în aer, ceea ce a dus la aprinderea a șapte rezervoare de combustibil ale unui tren care se deplasa în direcția Peninsulei Crimeea”, a anunțat Comitetului Național Antiterorism din Rusia, citat de presa rusă. Moscova a anunțat că au murit trei persoane în urma exploziei, doi bărbați și o femeie. Potrivit datelor preliminare, cele trei victime sunt din autoturismul care se afla lângă camion în momentul exploziei. „În prezent, cadavrele a doi bărbați și o femeie, toți morți, au fost deja scoase din apă, identitățile lor sunt în curs de stabilire”, a declarat Comitetul de Investigații al Federației Ruse, într-un comunicat. Anchetatorii au anunțat că l-au identificat și pe proprietarul camionului care a explodat pe pod. „Acesta este un rezident al Teritoriului Krasnodar, din Kuban. Echipe de investigatori sunt deja la locuința lui. Ruta de deplasare a mașinii și documentația relevantă sunt studiate acum”, se mai scrie în comunicat. În raportul Comisiei de anchetă nu se menționează soarta șoferului camionului care a explodat pe pod. Însă, după imaginile video, șoferul camionului a murit în explozie. Podul, construit pe o lungime de 19 kilometri din ordinal lui Putin, a costat 3,6 miliarde de dolari și este cel mai lung pod din Europa. Pe pod erau transportate din Rusia, spre partea de sud a Ucrainei, muniții și echipamente militare pentru susținerea războiului. În aceste condiții, aprovizionarea trupelor ruse aflate în primele linii ale confruntării cu armata ucraineană devină extrem de dificilă. Acestea mai au acum la dispoziție doar posibilitatea aprovizionării pe calea ferată ce leagă Krasnodar de Melitopol, dar și aceea este în raza de acțiune a artileriei ucrainiene.