Manualul de Educație Socială pentru elevii de clasa a V-a, scos pe piață la Editura ”Litera”, cu adânci rădăcini în Republica Moldova, conține o lecție extrem de controversată, în care părinții sunt descriși ca fiind opresori ai copiilor, iar fuga de acasă este sugerată ca o soluție unică, relatează www.evz.ro.
Manualul a fost elaborate de un colectiv format din Liliana Zascheievici, Nicoleta-Laura Crețu, Tamara Mănatu, Elena Nedelcu și Maria-Dorina Stoica.
Părinții care au citit manualul s-au declarat revoltați de faptul că, la sfârșitul cărții, elevilor li se oferă două scenarii pentru piese de teatru educaționale în care apa ca fiind oprimați de către părinți.
În primul scenariu, o tânără joacă rolul „oprimatei”deoarece tatăl ei, caracterizat ca „opresor”, se opune dorinței ei de a frecventa un liceu din oraș. La final este prezentată și soluția: fuga tinerei de acasă.
În al doilea scenariu, un băiat ar fi „oprimat” deoarece ”opresorul”, rol atribuit amemi sale, nu-i permite să urmeze o carieră de chitarist, dorind pentru el o carieră de medic. Și în acest caz, soluția prezentată elevilor este părăsirea domiciliului.