Guvernul României ar putea aproba achiziția a încă 58 de trenuri electrice, unele cu 160 de locuri iar altele cu 200 de locuri, informează www.economica.net. 62% din trenurile care circulă acum în România sunt diesel. Valoarea totală a achiziției celor 58 de trenuri, cu TVA, este estimată la 661 milioane de euro. De aceste trenuri noi nu se vor bucura însă toți românii.
Pe masa premierului Ciolacu se află documentele privind achiziția a 58 de trenuri electrice noi. Primul lot ce ar urma să fie cumpărat constă în 34 de rame electrice RE-R2 de 160 de locuri fiecare, iar al doilea vizează 24 de rame electrice RE-R3 de 200 de locuri.
Conform proiecte postate pe site-ul Secretariatului General al Guvernului, scopul proiectului de investiții este înnoirea flotei de transport pasageri, deoarece actualele garniture de tren sunt vechi și nu corespund nici din punct de vedere tehnic și nici al calității solicitate de călători.
Noile trenuri electrice nu vor fi însă pentru toți românii. Trenurile electrice de scurt parcurs RE-R2, cu câte 160 de locuri, vor fi utilizate pe următoarele rute de pe rețeaua feroviară publică electrificată: Sighișoara – Brașov; Craiova – Caracal – Roșiori de Vede; Craiova – Drobeta-Turnu Severin; Bacău – Focșani; Buzău – Brăila – Galați.
Celelalte 24 de trenuri elevctrice noi, RE-R3, cu câte 200 de locuri, vor circula pe rutele: Arad – Deva – Simeria; Alba Iulia – Cluj-Napoca; Oradea – Huedin;
Valoarea totală a achiziției celor 58 de trenuri, cu TVA, este estimată la 661 milioane de euro.