În sfârșit, Aeroportul ”Aurel Vlaicu” din București sau Băneasa, cum este cunoscut, va fi redeschis curselor comerciale de linie, după mai bine de 9 ani în care a stat închis pentru aceste zboruri. În tot acest timp, a trecut printr-un amplu program de modernizare a clădirilor și echipamentelor aeroportuare.
Potrivit directorului demisionar al Companiei Aeroporturi București, George Dorobanțu, aeroportul din nordul Bucureștiului va fi redeschis pe 1 august, cu ocazia aniversării a 110 ani de la inaugurare. Trei companii sunt pregătite să înceapă cursele de linie și charter pe Băneasa a precizat Dorobanțu. ”Avem, deja, trei discuții avansate în stadiu de semnare contracte, care să opereze de la Băneasa. Este vorba despre Ryanair, care caută soluții pentru a-și crește baza de aeronave din România, vor opera două zboruri din sezonul de toamnă sau iarnă. Air Connect, care și-a anunțat intenția să opereze și de pe Băneasa. Momentan, ei sunt autorizați pentru Otopeni, dar vor opera și la Băneasa, pentru zboruri cu aeronave ATR de scurtă distanță. Mai este o companie înregistrată în Republica Moldova, Fly One, pentru curse tip charter, Băneasa-Chișinău” a explicat Dorobanțu la Radio România Actualități. Spre deosebire de Aeroportul ”Henri Coandă” din Otopeni, unde pasagerii trebuie să ajungă cu cel puțin două ore înainte de îmbarcare, pe Băneasa timpul de îmbarcare va fi chiar de sub o oră. Capacitatea proiectată este de 400 de pasageri pe oră, sosiri şi plecări. Anual, aeroportul poate primi un milion de pasageri.
Aeroportul Internațional București-Băneasa, care poartă numele pionierului aviației românești, Aurel Vlaicu, a fost inaugurat în 1920, pe fostul hipodrom particular care făcea parte din vechea moșie a contesei de Montesquiou. Terminalul pentru pasageri a fost finalizat în 1952. Până în 1970, când a fost dat în folosință Aeroportul Otopeni, Băneasa a fost singurul din Bucureşti şi singurul aeroport internaţional din România. Din punct de vedere al traficului de călători, ”Aurel Vlaicu” a fost al doilea ca mărime din țara noastră după ”Henri Coandă”, până în 2011.