Parlamentul UE a decis săptămâna trecută că din 2035 nu vor mai fi vândute mașini noi care emit gaze cu efect de seră, deci maşini pe motorină sau benzină. Decizia nu a surprins industria auto germană, care a început din timp pregătirile pentru trecerea la motoarele electrice. Șeful Mercedes, Ola Källenius (53 de ani), a declarat pentru publicaţia germană “BILD”: “Viitorul mașinii este electric. Ne-am orientat cursul strategic la Mercedes-Benz în acest sens: până la sfârșitul deceniului, dorim să fim pregătiți să trecem complet segmentul nostru de piață la electric, oriunde condițiile pieței o permit. Acesta nu va fi un succes sigur, ci înseamnă o conversie industrială gigantică”, a spus Kallenius. CEO-ul Volkswagen, Oliver Blume (54 de ani) a evaluat decizia de la Bruxelles pe care o consideră drept „un proces politic care nu este încă finalizat”. Potrivit lui Blume, Grupul Volkswagen se concentrează și pe electromobilitate: „Până în 2030, ne vom crește cota de livrări pur electrice în Europa la aproximativ 60 la sută. La Porsche, ar trebui să fie chiar mai mult de 80% la nivel mondial până în 2030.” Blume și Källenius cer acum ca stațiile de încărcare să fie instalate mai rapid. Șeful Volkswagen mai crede că „dezvoltarea infrastructurii de încărcare este o sarcină comună a industriei, a guvernului federal și a autorităților locale. În general, ne dorim să ajungem la aproximativ 18.000 de puncte de încărcare rapidă în Europa și la aproximativ 45.000 în întreaga lume în 2025, prin numeroase cooperări în cadrul Grupului.” Potrivit Blume, transformarea va avea nevoie de „viteză și angajament”. Obiectivul guvernului federal este ca până în 2030 să fie instalate un milion de puncte de încărcare pentru 15 milioane de mașini electrice – obiectiv însă foarte îndepărat. În prezent, există mai puțin de 80.000 de puncte de încărcare pentru aproximativ un milion de mașini electronice înmatriculate.
China a construit cea mai mare fermă de legume pe verticală din lume, complet robotizată
China a anunțat că a construit prima fabrică autonomă de legume în orașul Chengdu, capitala provinciei Sichuan din sud-vestul Chinei,...