Amendamentul la OUG 27/2022, care introduce noi prețuri plafonate la energie, a fost dezbătut în Comisii la Camera Deputaților și a fost adoptat în felul următor: “În cazul clientului casnic, dacă în urma regularizării suma plătită de acesta în plus este mai mare de 100 lei, atunci furnizorul este obligat să restituie suma plătită de către client în termen de 5 zile de la data emiterii facturii de regularizare. Sumele sub această valoare vor fi compensate în contul facturilor următoare. Nerespectarea de către furnizori a prezentei obligații constituie contravenție, și se constată și se sancționează în conformitate cu dispozițiile Legii energiei electrice și a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare”. Astfel, dacă la reguralizare, suma plătită de client este mai mare de 100 de lei decît facturile plătite în mod obișnuit sau a facturilor a căror estimare este cu mult peste valoarea real consumatp, furnizorii trebuie să dea înapoi banii clienților în cel muly 5 zile, nu să le scadă din facturile următoare. Dcar pentru asta, trebuie desigur să plătiți, după care să cereți. Amedamentul nu precizează dacă se poate cere furnizorului recalcularea facturii, dar se presupune că aceasta poate fi negociată de client cu furnizorul.