Grupul Volkswagen a solicitat mărcilor sale, Volkswagen, Audi, Porsche, Seat, Cupra şi Skoda, să-și sisteze publicitatea făcută pe Twitter. Motivul invocat ar fi revizuirea condițiilor de publicitate pe care noul proprietar al rețelei de socializare, Elon Musk, o pune în practică. Volkswagen nu este singurul mare concern care renunță la Twitter. Cu câteva zile înainte, și gigantul General Motors, dar și compania agroalimentară General Mills, au comunicat că își întrerup publicitatea pe rețeaua respectivă, până la clarificarea poziției acesteia referitoare nu doar la publicitate, ci chiar la modul în care se va dezvolta rețeaua mai departe sub noua administrație. Îngrijorările sunt legate de faptul că Elon Musk a promis să acorde rețelei un grad mai înalt de libertate prin reducerea politicilor excessive de moderare a conținuturilor. De fapt, totul pornește de la Musk, de la libertatea de a-i acorda fostului președinte american din nou dreptul la contul de pe Twitter și de la apropierea sa de republicani. Musk s-a poziționat de partea lui Dondald Trump când Twitter i-a cenzurat opiniile și s-a declarat recent deschis de partea republicanilor. Aceasta i-a atras antipatiile stângii americane, a patronilor din economia americană și a partenerilor lor occidentali, care nu susțin revenirea la putere a lui Trump la Casa Albă. Nu este întâmplător în acest sens nici anunțul făcut de guvernul german care a anunțat deja că analizează dacă mai rămâne sau nu pe rețeaua de socializare a lui Musk. Se pare că Musk, prin declarațiile sale de politică internă și externă din ultima perioadă, a început să-și dăuneze propriiilor afaceri mai mult decât i-ar fi putut-o face o concurență neloială.