Una dintre prevederile legislaţiei europene cuprinsă în Pachetul Mobilitate 1, obligă firmele de transport românești care operează transporturi internaționale să își aducă acasă camioanele la fiecare opt săptămâni. În comunicatul Uniunii Transportatorilor Rutieri din România, se solicită Comisiei Europene suspendarea de urgență a aplicării obligației întoarcerii acasă a camionetelor și anularea interpretării restrictive a CE legată de obligația întoarcerii acasă a recorcilor și semiremorcilor acestora”, se arată în comunicatul emis. Conform sursei citate, studiul CE privind întoarcerea acasă a camionetelor, publicat în anul 2021, arată că această măsură va genera 1,9 milioane de curse suplimentare, ceea ce ar conduce la 2,9 milioane de tone de emisii suplimentare de CO2 în 2023 și ar putea genera o creștere a costurilor de până la 11.000 de euro pe vehicul, pe an. Transportatorii românin care au contestat această măsură discriminatorie în faţa Curţii de Justiţie a UE, susțin că vor avea parte de pierderi enorme. Aceasta va avea ca efect o scădere a capacității de transport în UE cu minim 10% în următoarele trei luni, ceea ce va duce la o disfuncționalitate severă a lanțurilor de aprovizionare în UE. De asemenea, un studiu intitulat intitulat „Analiza de impact a modificărilor Pachetului Mobilitate 1 asupra sectorului de transport rutier de marfă din România”, indică faptul că prevederile Pachetului Mobilitate 1 vor genera transportatorilor rutieri români pierderi anuale de venituri de 524 milioane euro, ca urmare a curselor în gol determinate de obligația întoarcerii acasă a camioanelor.