Ulei de floarea soarelui numai de la 18 ani. Uleiul de floarea soarelui a devenit marfă rară în supermarketurile germane de la începerea războiului din Ucraina. O sucursală a unui mare lanț de supermarketuri din Schleswig-Holstein a introdus vânzarea uleiului doar adulților, notează Ziarul Românesc de Germania. Uleiul de floarea soarelui este în prezent insuficient din cauza conflictului din Ucraina, unul dintre cei mai mari producători de ulei din lume. Supermarketurile caută strategii pentru a controla comportamentul de cumpărare al oamenilor. Un alt mare retailer, de exemplu, a pus pentru clienții săi note la raftul cu ulei, prin care îi îndeamnă să cumpere ulei doar dacă au nevoie, nu doar pentru că toată lumea o face. Dinamica dintre lipsurile reale și cămările private pline cu hârtie igienică, făină și ulei nu poate fi aparent adusă sub control nici de lanțurile de supermarketuri, nici de autorități. În acest cadru se înscrie încercarea lanțului de supermarketuri de a distribui cât mai uniform clienților săi uleiul de floarea-soarelui disponibil. Pentru ca fiecare familie să cumpere cu adevărat doar două sticle de ulei, supermarketul a introdus o limita de vârstă de 18 ani, deci uleiul de floarea soarelui este vândut doar adulților. Măsura a fost luată pentru că părinții iși trimiteau copiii înaintea lor la supermarket pentru a putea astfel să cumpere cât mai mult ulei. Restricția a stârnit indignare pe rețelele de socializare şi a fost în cele din urmă anulată.
Doi celebri economiști americani estimează că pierderile economiei SUA sunt de 100 de miliarde de dolari pe an!
Publicația românească ”Tribuna US” care apare la Chicago, face referire la un studiu recent publicat de Committee to Unleash Prosperity,...