În hangarul bombardat de la aeroportul Hostomel de lânga Kiev, reprezentanții companiei de stat Ukroboronprom au constatat că unele elemente de bază ale corpului aeronavei au scăpat neatinse. Potrivit companiei Antonov, trei dintre cele șase motoare sunt intacte, dar fuzelajul din față a fost distrus până la aripi, iar partea din spate a fost acoperită cu găuri de gloanțe. Specialiștii ucraineni afirmă că sunt necesare lucrări extinse de proiectare și dezvoltare. Costul reconstrucției este estimat la trei miliarde de dolari, care vor fi strânși și prin donații. Nu este clar dacă părți ale celui de-al doilea AN-225, care este finalizat pe două treimi, vor fi folosite pentru reconstrucție. Antonov An-225 Mriya a zburat prima dată pe 21 decembrie 1988, operând un zbor de 74 minute cu plecare de la Kiev. Aeronava a fost expusă la sol la Paris Air Show în 1989 și a zburat la spectacolul aerian de la Farnborough în 1990. Aeronava a fost proiectată și construită pentru a transporta naveta spațială sovietică reutilizabilă Buran. Este un avion unic în lume. Primul zbor comercial a plecat din Stuttgart, Germania, la 3 ianuarie 2002 și a zburat la Thumrait, Oman, cu 216.000 porții de mâncare preparate pentru personalul militar american cu sediul în regiune. Marfa a fost transportată în 375 paleţi si a cântărit 187.5 tone. Însă primul zbor cu marfă a fost operat pe 22 martie 1989, când a transportat 156.3 tone, doborând 110 recorduri mondiale aeronautice. Acest lucru fiind un record mondial la rândul său. Aeronava a doborât peste 240 de recorduri mondiale în decursul anilor. A operat mii de zboruri și a zburat peste 1.7 milioane de kilometri. Este un avion imens, lung de 84 de metri și cu înălțimea de 18 metri. Anvergura aripilor are 88.4 metri. Propulsia este asigurată de 6 motoare, câte 3 motoare pe fiecare aripă.
General rus, în vârstă de 44 de ani, ucis în Ucraina!
Generalul maior Vladimir Zavadski, comandantul adjunct al Corpului 14 al armatei ruse, a fost ucis în Ucraina, a declarat un...